Gun uzelf een boost!
29 oktober 2012

Rond 15.00 uur dwalen uw gedachten telkens af. Er komt weinig uit uw handen en u ergert zich: zo komt u nooit tot resultaat! Geen tijd voor een powernap of wandeling... Herkenbaar?

Doe voortaan deze oefeningen. Gewoon op kantoor. Veel gezonder dan koffie. U komt onmiddellijk weer in de flow.

1. Bloed laten stromen.
FlowDoe achter elkaar 10 diepe kniebuigingen. Molenwiek 3 keer lekker met uw armen, eerst links, dan rechts. Strek uzelf staand zover mogelijk uit en kijk of u het plafond kunt aanraken. Trek uw schouders op en rol uw hoofd langzaam rond. Zo gaat uw bloed weer goed doorstromen en dat is precies wat uw brein nodig heeft.

2. Gezicht masseren.
Leg over ieder ooglid horizontaal een wijsvinger en druk heel licht op uw oogbol. Masseer daarna met wijs- en middelvinger in kleine rondjes heel lichtjes uw slapen. gezichten
Gaap vervolgens ongegeneerd met open mond en maak daarbij geluid: “Oeeeeewahhhh.” Masseer stevig met 4 vingers in rondjes uw konen en wangen. In uw gezicht zitten heel veel drukpunten die in verbinding staan met andere delen van het lichaam. Daarom heeft een gezichtsmassage zoveel effect.

3. Concentreren.
Geconcentreerd tellenTel met uw ogen dicht terug van 100 naar 1. Doe dat nog een keer, maar dan met stappen van 3, dus 100, 97, 94… Stop er pas mee als u deze oefening kunt doen zonder uw gedachten af te laten dwalen.

 

Nu bent u klaar voor de eindsprint van die dag!

Deze oefeningen zijn afkomstig uit Lumin’s individuele coachingstrajecten Time Management. Hierin komt het persoonlijke bioritme vaak aan de orde.

Hebt u ook een gouden tip voor een  energieboost? Deel ‘m hier.

Reactie toevoegen